صیفی جاتی که همیشه باید در سبد خرید باشند

مصرف اکثر سبزیجات اعم از نوع برگی، میوه ای که به آن ها صیفی جات می گویند یا کلیه کلم ها به حدی پرخواص هستند که می توان آن ها را غنمیتی از طبیعت به شمار آورد. ترکیباتی مثل آنتی اکسیدان ‌ها، فیبر، ویتامین ‌های مجموعه B و املاح معدنی از ترکیبات مغذی موجود در این سبزیجات و صیفی جات هستند که در سلامتی بدن نقشی اساسی ایفا می کنند.

حضور صیفی جات سالم در برنامه غذایی باعث؛

کاهش ریسک ابتلا به مشکلات حادی مثل بیماری قلبی، دیابت و انواع سرطان ها می شود.

از طرفی تحقیقات اخیر بیانگر این است که مصرف به اندازه سبزیجات و صیفی جات سالم در طول روز (دست کم ۵ وعده در 24 ساعت) باعث می شود روحیه و احساسات خوبی مانند حس انگیزه و رضایت خاطر داشته باشید. از این رو در این مقاله از بازار روز ایرانیان قصد داریم به معرفی صیفی جاتی که همیشه باید در سبد خرید باشند، بپردازیم تا در خرید خود این صیفی جات را فراموش نکنید.

چرا مصرف مرتب صیفی جات و سبزیجات مهم است؟

همانطور که می دانید بخش اعظمی از ترکیبات صیفی جات و سبزیجات را آب تشکیل می دهد، به همین خاطر به منظور آب ‌رسانی، هضم و گوارش مواد غذایی لازم هستند زیرا حکم سوخت را برای باکتری‌ های سودمند بدن دارند تا از طریق آن ها تغذیه ای داشته باشند، زنده بمانند و کار خود را انجام دهند. اگرچه نیاز است در جریان باشید وقتی که صیفی جات سالم را ریز و سپس سرخ نمایید، ترکیبات خام پرخاصیت آن ها به چربی اشباع شده تبدیل خواهند شد و خاصیت خود را از دست می دهند. در صورتی که این شیوه را همیشه برای پخت غذا و آشپزی خود انجام می دهید، بدانید این روش حجم مواد مضر در بدنتان را بیشتر می کند.

کدام صیفی جات را مصرف کنیم؟

صیفی جاتی را مورد مصرف قرار دهید که با طعم و عطر خود بتوانند تکمیل کننده وعده غذایی شما باشند و مواد غذایی مفید را به بدنتان منتقل کنند. سبزیجات و صیفی جات تازه یا حتی فریز شده را به صورت آب پز، کبابی شده، بخار پز یا سرخ شده استفاده کنید یا تا جایی که ممکن است آن ها را به صورت خام به غذا اضافه و میل کنید. اگر تصمیم دارید سبزیجات کنسروی تهیه کنید، سعی کنید آن هایی را بخرید که شکر و سدیم ندارد. در ادامه این مقاله می خواهیم چند نوع از صیفی جات سالم را معرفی کنیم که پیشنهاد می کنیم این صیفی جات را همیشه در سبد خرید خود داشته باشید

چراکه سرشار از مواد مغذی و حضور آن ها در برنامه غذایی شما لازم است.

صیفی جاتی که همیشه باید در سبد خرید باشند

هویج

هویج فروشگاه سرشار از ویتامین A می باشد که کمک رسان شما در بینایی خوب به ویژه در ساعات شب و تاریکی می باشد. به منظور اینکه از خواص این محصول ارگانیک ریشه ای به صورت خام بهرمند شوید، آن را قطعه قطعه یا رنده کنید و ترکیب سالاد خود کنید یا در تهیه اسموتی ‌ها به ترکیب مورد نظر بیافزایید.

کلم بروکلی

کلم بروکلی امروزه بسیار پرطرفدار شده است چراکه با وجود مغذی بودن، یکی از سبزیجات سالم  و کم کالری است. این محصول سرشار از ویتامین ث، ویتامین A و ویتامین K  می باشد. ترجیحا این سبزی را به صورت خام و یا بخارپز میل کنید تا مواد مغذی آن را بهتر و بیشتر جذب کنید.

بنابراین سرخ کردن و آب پز کردن آن چندان پیشنهاد نمی شود.

قارچ

قارچ یک نوع سبزی به شمار می آید که باعث حفظ سلامت قلب و پیشگیری از ناراحتی های قلبی می شود.

در واقع قارچ جایگزین خوبی برای گوشت است. براساس تحقیقات صورت گرفته قارچ روی کنترل وزن بدن و سلامت کلی آن تاثیر شگفت انگیزی دارد.

کلم کیل

این صیفی برگی فروشگاه غنی از ویتامین K می باشد. یک دوم پیمانه از کلم کیل 440 درصد از مصرف روزانه پیشنهادی این ماده را مهیا می کند! این محصول نیز دارای 10 درصد از حجم روزانه کلسیم می باشد و در صورتی که بدنتان به لاکتوز آلرژی نشان می ‌دهد و توان هضم آن را ندارد، مصرف کلم کیل توصیه مناسبی می باشد.

صیفی جاتی که همیشه باید در سبد خرید باشند

شلغم

شلغم حاوی فیبر فراوان و ریز مغذی هایی مانند کلسیم، فسفر و پتاسیم می باشد. شلغم قیمت بالایی ندارد و مزه خنثی ایی دارد و به همین خاطر می‌ توانید آن را در اکثر از دستور های تهیه مواد غذایی استفاده کنید.

مارچوبه

هر بار که تصمیم به خرید صیفی جات کردید مقداری مارچوبه نیز خریداری کنید. مارچوبه را هم می توانید به صورت گریل شده و هم کبابی مصرف کنید. مارچوبه محصولی است که ساقه خوراکی دارد و این ساقه ها با وجود فیبر فروان  و ریز مغذی هایی مثل فولات، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K، کم کالری هستند.

صیفی جاتی که همیشه باید در سبد خرید باشند

لوبیا سبز

اگر می خواهید در کنار فیبر فراوان، ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K جذب کنید، لوبیا سبز پیشنهادیست عالی.

این سبزی را به صورت تازه یا حتی کنسروی خریداری کنید و آن را به عنوان تزیین هم که شده در کنار بشقاب غذا یا حتی در سالاد میل کنید.

گل کلم

در صورتی که تا به حال از خواص بی نظیر گل کلم به عنوان صیفی جات سالم اطلاعی نداشتید، دیگر فرصت را از دست ندهید. مصرف مرتب گل کلم باعث جذب ویتامین C، پتاسیم و امگا 3 گیاهی در بدن شما خواهد.

چغندر یا لبو

این محصول که در دسته صیفی جات قرار می گیرد ضد التهاب و سرشار از آنتی اکسیدان است که خاصیت بسیار مفیدی بر کنترل فشار خون و استرس اکسیداتیو دارد. در صورتی که مزه چغندر را نمی پسندید، می ‌توانید آن را با استفاده از شیره به شکل لبوی خانگی میل کنید.

گوجه فرنگی

یکی از محصولات ارگانیک که سرشار از لیکوپن می باشد گوجه فرنگی است.

همین ماده سبب قرمز رنگ بودن آن شده است. مطالعات و بررسی ها بیانگر این است که لیکوپن باعث سلامت و بهبود عملکرد سیستم عروقی بدن می شود و از بروز ناراحتی های قلبی و عروقی پیشگیری می کند.

پیاز

پیاز محصولی است که در تهیه اکثر غذا ها مورد استفاده قرار می گیرد چراکه طعم خوبی به غذا می بخشد، این محصول دارای فلاونوئیدی به اسم کوئرستین است که سبب بهبود فعالیت مغزی و فیزیکی بدن خواهد شد. بنابراین بدون تردید این محصول ارگانیک را نیز در سبد خرید سبزیجات خود قرار دهید و مصرف بیش از پیش آن را جدی بگیرید.

بادمجان

این صیفی همه کاره است و قادر است مزه هر ماده غذایی دیگر را جذب نماید.

تحقیقات و بررسی های انجام شده بیانگر این هستند که این صیفی دارای ترکیباتی است که از مبتلا شدن به بیماری های قلبی پیشگیری می کند و می‌تواند برای داشتن قلب سالم ‌تر نقش موثری داشته باشد.

بازار روز ایرانیان

در صورتی که وقت کافی برای رفتن به میوه تره بار یا بازار، خرید صیفی جات، تمیز کردن آن ها و شستشو و بسته بندی ندارید می توانید از طریق بازار روز ایرانیان اقدام کنید و انواع سبزی و صیفی جات تازه و سالم مورد نیاز خود را سفارش دهید تا تمیز و بسته بندی شده درب منزل تحویل بگیرید.

اشتراک مطلب در شبکه های اجتماعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *