View more
آب میوه و سبزیجات چه خواصی دارد؟

آب میوه و سبزیجات چه خواصی دارد؟

مصرف آب میوه و سبزیجات این توفیق را برای شما فراهم می‌کند که برخی از انواع جدید میوه و سبزیجات را به رژیم غذایی‌تان بیافزایید که بسیار لذت بخش خواهد بود چرا که اکثر آدم‌ها به مصرف یک گروه مواد خوراکی تکراری عادت دارند.

اکثر افرادی که به فکر سلامتی خود هستند، قطعا، از خواص آب میوه و سبزیجات تازه مطلعند اما شاید برای برخی سوال باشد که آب میوه و سبزیجات چه خواصی دارد؟

با مصرف مرتب آب میوه و سبزیجات، بدن هرآنچه که برای عملکرد صحیح و تندرست ماندن احتیاج دارد، دریافت می‌کند.

به منظور جذب تمام خواص آب سبزیجات و میوه ها، باید به گونه ای آب آن ها گرفته شود که فیبراین مواد خوراکی باقی بماند و اکثر ویتامین‌ها، املاح معدنی و مواد مغذی مصرف شود. می توانید بعد از گرفتن آب میوه و سبزیجات پالپ بدست آمده از آن ها را به آب میوه یا سبزی اضافه کنید تا فیبر بیشتری نیز جذب کنید اما با این وجود مصرف آب میوه و سبزیجات را جایگزین مصرف خود این مواد خوراکی نکنید.

آب میوه و سبزیجات چه خواصی دارد؟

آب میوه و سبزیجات

خواص آب میوه و سبزیجات در افزایش انرژی و نشاط بخش

زمانی که بدن شما مجبور به صرف زمان و انرژی زیادی جهت هضم فیبر موجود در میوه‌ها و سبزیجات نیست، مواد مغذی موجود در آب سبزیجات و میوه را بهتر می تواند دریافت کند و از ابتلا به سرطان پیشگیری کند. مصرف نوشیدنی های مفید و پرخواص باعث هیدراته شدن بدن و در نتیجه هوشیاری، افزایش انرژی و متابولیسم بدن می شود.

خواص آب میوه و سبزیجات در تسهیل پروسه هضم

مصرف حجم بالای میوه ها و سبزیجات به دلیل فیبر موجود در آن ها مشکل است اما نوشیدن آب این مواد خوراکی می‌تواند جایگزین خوبی در برنامه غذایی باشد و باعث کمک به دستگاه گوارش و بهبود پروسه هضم غذا می شود.

خواص آب میوه و سبزیجات در تقویت سیستم ایمنی بدن

با مصرف مرتب آب میوه و سبزیجات مثل آب اسفناج، انار، انگور و بلوبری، آنتی اکسیدان های بیشتری به بدن می رسد.

آنتی‌اکسیدان‌ها در پیشگیری از اکسیداسیون مولکول‌ها موثرند و اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را دفع می کنند تا بیماری های مختلف مانند مشکلات قلبی، چشمی و حافظه به وجود نیاید.

خواص آب سبزیجات و میوه ها در پاکسازی بدن

سموم بدن می‌تواند در سوختن چربی‌ها، مقابله در برابر عفونت و تفکر روشن موثر باشد و مصرف آب سبزیجات و میوه های تازه، بهترین راه برای سم‌زدایی طبیعی بدن به شمار می آید. سم زدایی باعث می شود بدن در جذب مواد ارزشمند مغذی توانایی بالایی داشته باشد.

خواص آب میوه و سبزیجات در کاهش وزن

آب میوه و سبزیجات سوخت و ساز بدن را افزایش داده و در امر کاهش وزن کمک شایانی می کند. آب میوه و سبزیجات اشتهای را کم می کند و همچنین جایگزین خوبی برای تنقلات ناسالم معمول است اما فراموش نکنید که این نوشیدنی ها نیز هم کالری و هم قند دارد و افراط در مصرف آن ها باعث افزایش وزن می شود. درصورتی که اولویت شما کاهش کالری است سعی کنید بیش‌تر آب سبزیجات میل کنید.

خواص آب سبزیجات و میوه‌ها در کاهش سطح کلسترول بد

کلسترول بالا می‌تواند مشکلات قلبی را ایجاد کند. آب میوه‌ها و سبزیجات حاوی بتاکاروتن مثل اسفناج، هلو و طالبی می‌تواند سطح کلسترول خون را حفظ کند.

فواید آب میوه و سبزیجات در تنظیم سطح قند خون

اغلب آب میوه های طبیعی مانند آب انار، آب سیب و آب آلبالو می توانند سطح قند خون را ثابت نگه دارند.

خواص آب سبزیجات و میوه ها در حفظ سلامت پوست

ویتامین های جذب شده توسط آب میوه و سبزیجات تازه می‌تواند در زیبایی پوست شما نقش موثری داشته باشد. آب میوه ها در باعث می شود هورمون‌ها متعادل شده و کلاژن ها ترمیم و تقویت شوند و جای جوش ها کمرنگ شود.

فواید آب میوه و سبزیجات در بهبود کیفیت خواب

مواد مغذی موجود در آب سبزیجات و میوه های تازه مانند آب توت و کیوی باعث می شود خواب کافی و منظم داشته باشید چراکه دارای ملاتونین هستند.

خواص آب سبزیجات و میوه ها در سلامت مغز

آب سبزیجات سرشار از مواد مغذی از جمله پتاسیم، لیکوپن، ویتامین K و ویتامین ث است که تقویت کننده عملکرد مغز می باشد، از این رو مصرف آن ها را جدی بگیرید.

خواص آب سبزیجات و میوه ها در افزایش طول عمر

کلیه خواص آب میوه و سبزیجات گفته شده به یک مقصود نهایی یعنی افزایش طول عمر، ختم می شود. مصرف آب سبزیجات و میوه های تازه و جذب همه‌ی مواد مغذی اساسی موجود در این مواد خوراکی می‌تواند برای سالیان سال فشار خون را تنظیم و فعالیت بدن‌تان را سالم و کارآمد حفظ کند.

خواص آب سبزیجات

کدام میوه و سبزیجات را بخریم؟

امروزه آب اکثر ماده‌های طبیعی خوراکی را می توان گرفت اما بعضی از میوه‌ها و سبزیجات دارای ارزش غذایی بیش‌تری هستند. از طرفی می‌توانید با ترکیب کردن بعضی از میوه‌ها و سبزیجات معجون مورد پسند خود را تهیه کنید، اما به ویتامین‌ها و آنزیم‌های موجود در هر یک دقت کنید تا هر ترکیبی که حاضر می‌کنید همه‌ی مواد مغذی لازم برای بدن را دارا باشد. درضمن پالپ سبزیجات و میوه‌ها را به منظور تهیه‌ی دیگر وعده‌های غذایی می توانند قابل استفاده باشند. بنابراین مطمئن خواهید شد که پالپ میوه و سبزیجات را دور نریختید و از طرفی مواد مغذی دیگری هم دریافت خواهید کرد.

فراموش نکنید که در بازار روز ایرانیان می‌توانید هر آنچه را که می خواهید به صورت عمده و جزیی بدون حضور واسطه خریداری و بدون صرف وقت و هزینه زیاد، لذت خرید بی واسطه را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *